Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Egzamin
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura logistyczna w transporcie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
htomekc
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:30, 23 Sty 2012    Temat postu: Egzamin

Pamięta ktoś pytania co były? i od razu z europrojektów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konieczko
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:06, 23 Sty 2012    Temat postu:

Infrastruktura:
1. LiFo FiFo FeFo
2. Klasyfikacja techniczna dróg
3. Coś z infrastrukturą drogową i morską
4. Składniki procesu magazynowania
5. ?

Eurologistyka:
1. Równomierny rozwój infrastruktury transportowej
2. Copernicus czy coś Razz
3. ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kr0p3k
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:26, 23 Sty 2012    Temat postu:

5. Podział infrastruktury

2.Raczej Sokrates Razz
3.Z jakich programów korzystala Polska przed UE
4. Funfusze Strukturalne (chyba)
5. nie pamietam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
htomekc
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:35, 23 Sty 2012    Temat postu:

KLASY TECHNICZNE DRÓG: A-autostrady, S-Ekspresowe, Gp-główne ruchu przyspieszonego, G-główne, Z-zbiorcze,
L-Lokalne, D-dojazdowe.


jak ktoś cos ma, niech wpisze Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jolek
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:53, 23 Sty 2012    Temat postu:

Z tego co pamiętam
1.Zrównoważony rozwój tr.
2. Sokrates
3.Z jakich programów korzystala Polska przed UE (fundusze przedakcesyjne)
4.Funfusze Strukturalne(albo operacyjne
5.Foresight technologiczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biesiu
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DąBrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:47, 23 Sty 2012    Temat postu:

Infrastruktura log
1. LiFo FiFo FeFo
2. Klasyfikacja techniczna dróg
3. Coś z infrastrukturą drogową i morską
4. Składniki procesu magazynowania
5. Podział infrastruktury

1. FIFO (metoda ceny najwcześniejszej) jest to metoda wyceny zapasów i ich rozchodu, polegającą na księgowaniu rozchodu począwszy od tej jednostki towaru, która została przyjęta do magazynu najwcześniej. Nazwa FIFO jest to skrót pochodzący od angielskiego określenia First In, First Out - dosłownie: pierwsze weszło, pierwsze wyszło. Metoda ta może być wykorzystywana do wyceny zarówno produktów, towarów jak i materiałów.
LIFO (metoda ceny (kosztu) najpóźniejszej) jest to metoda wyceny rozchodu zapasów, polegająca na księgowaniu rozchodu począwszy od ostatniej jednostki przyjętej do magazynu. Nazwa LIFO jest to skrót pochodzący od angielskiego określenia Last In, First Out – dosłownie: ostatnie weszło, pierwsze wyszło. Metoda ta może być wykorzystywana do wyceny materiałów, towarów oraz produktów.
FEFO (first expired / first out) wychodzi się z założenia, że towary z najwcześniejszą datą ważności składowane są na początku. Ten system znajduje zastosowanie przede wszystkim w branży spożywczej. (pierwsze traci ważność)
2. KLASY TECHNICZNE DRÓG: A-autostrady, S-Ekspresowe, Gp-główne ruchu przyspieszonego, G-główne, Z-zbiorcze,
L-Lokalne, D-dojazdowe.
3. ?
4. Skladniki procesu magazynowania:
-zapasy-materialy,surowce, półfabrykaty
- okreslona przestrzen
-wyposazenie techniczne
-personel
-organizacja
-koszty
5. W klasycznym podziale infrastruktury wyróżnia się infrastrukturę techniczną i infrastrukturę społeczną.
Infrastruktura techniczna umożliwia świadczenie usług komunikacyjnych i transportowych i obejmuje drogi kolejowe, lądowe, wodne, lotnicze, mosty. Umożliwia świadczenie usług z dziedziny łączności , energetyki i dostarczania ciepła i oraz usuwanie ścieków i odpadów.

Infrastruktura społeczna służy zaspokojeniu potrzeb społecznych i kulturalnych. W skład infrastruktury społecznej wchodzą różnego rodzaju placówki oraz instytucje należące do służby zdrowia i zapewniające dostęp do szeroko rozumianej kultury. Infrastruktura społeczna to także instytucje służące ochronie prawa i bezpieczeństwu jak sądy, policja i wojsko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biesiu
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DąBrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:58, 23 Sty 2012    Temat postu:

Finansowanie
1.Zrównoważony rozwój tr.
2. Sokrates
3.Z jakich programów korzystala Polska przed UE (fundusze przedakcesyjne)
4.Funfusze Strukturalne(albo operacyjne
5.Foresight technologiczny

1. Zrównoważony rozwój tr.
W transporcie zrównoważonym chodzi o minimalizację użycia środków transportu szkodliwych dla środowiska. Najprościej jest ograniczać liczbę wydzielanych szkodliwych związków występujących w spalinach. Chodzi jednak też o zmniejszenie skali niszczenia przestrzeni (szczególnie miejskiej) wskutek dominacji indywidualnego transportu samochodowego (wielkie parkingi lub pozastawiane samochodami chodniki). Środkami poprzez które można osiągnąć bardziej zrównoważony transport są: jazda (komunikacyjna, nie rekreacyjna) na rowerze, korzystanie z transportu publicznego, chodzenie pieszo, czy jazda jednym samochodem przez kilka osób, które mogłyby jechać osobno. Wszystkie te działania mają na celu ograniczanie popytu na transport.
2. Program Socrates (Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji)
Jest to program Unii Europejskiej. Zadaniem programu SOCRATES jest rozszerzanie współpracy europejskiej w dziedzinie edukacji. Jej różne formy obejmują dzieci, młodzież i dorosłych - od przedszkola po uniwersytet. Program podzielony jest na kilka komponentów zajmujących się różnymi poziomami i problemami kształcenia:
ERASMUS - szkolnictwo wyższe,
COMENIUS - szkolnictwo na poziomie przedszkolnym, podstawowym i średnim,
GRUNTVIG - kształcenie dorosłych i inne ścieżki edukacyjne,
LINGUA - nauczanie i uczenie się języków obcych,
MINERVA - kształcenie otwarte i na odległość - technologia informacyjna i komunikacyjna w edukacji,
EURIDICE - tworzenie sieci informacyjnej o systemach edukacyjnych, wdrażanych innowacjach, przeprowadzanych reformach oraz głównych kierunkach polityki edukacyjnej w krajach europejskich,
ARION - wizyty studyjne dla przedstawicieli administracji oświatowej,
NARIC - tworzenie sieci informacyjnej na temat porównywalności i uznawania wykształcenia, w celu określenia równoważności dokumentów,
Wspólne działania,
Działania uzupełniające.
3. ISPA
Instrument Przedakcesyjnej Polityki Strukturalnej - jeden z trzech instrumentów finansowych Unii Europejskiej (obok PHARE, SAPARD) przeznaczony dla państw kandydujących do akcesji. Ma na celu ujednolicenie poziomu infrastruktury technicznej w zakresie transportu i ochrony środowiska. Działa podobnie do unijnego Funduszu Spójności, pokrywa do 75% kosztów inwestycji., SAPARD - unijny program finansowego wspierania programów dostosowywania rolnictwa do gospodarki rynkowej w krajach stowarzyszonych, oczekujących na członkostwo w Unii Europejskiej. Powstał w 1999 roku, w celu udzielenia pomocy krajom kandydującym w przygotowaniach do wzięcia udziału we Wspólnej Polityce Rolnej.,
PHARE - powstał w roku 1989 w celu udzielania materialnej pomocy państwom kandydującym do Wspólnot Europejskich. Zaniechany w 2007 na rzecz nowego programu Instrument Pomocy Przedakcesyjnej.
4. Fundusze strukturalne
są instrumentami Polityki Strukturalnej Unii Europejskiej. Ich zadaniem jest wspieranie restrukturyzacji i modernizacji gospodarek krajów UE. W ten sposób wpływa się na zwiększenie spójności ekonomicznej i społecznej Unii. Fundusze kierowane są do tych sektorów gospodarki i regionów, które bez pomocy finansowej nie są w stanie dorównać do średniego poziomu ekonomicznego w UE. W skład Unii wchodzą regiony dobrze rozwinięte, takie jak południowa Anglia, okolice Paryża, czy Holandia oraz te, których poziom rozwoju znacznie odbiega od "średniej europejskiej"
5.FORESIGHT - metoda prognozowania polegająca na dyskusji nad przyszłością w gronie przedstawicieli decydentów (władzy publicznej), środowisk naukowych, przemysłu, mediów, organizacji pozarządowych i opinii publicznej, przy czym nie chodzi o dokładność prognozy, lecz o uświadomienie perspektyw i przygotowanie do zmian.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kr0p3k
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:05, 23 Sty 2012    Temat postu:

Moze troszke krócej to pisze Smile

1. INFRASTRUKTURA:
a. sieciowa (drogi kominikacji);
b. punktowa (dworce);
c. srodki transportu:
I.Transport daleki - tabor:kolejowy, kołowo-drogowy, morski, lotniczy.
II. Transport bliski: - transport o ruchu przerywanym, tr.o ruchu przerywano-ciągłym, tr. o ruchu ciągłym.
III. Tabor: wyspecjalowozany, specjalistyczny, uniwersalny.

2. Fifo- pierwsze przyszło-pierwsze wyszło
Lifo- ostatnie przyszło-pierwsze wyszło
Fefo-najkrótszy termin ważnośći-pierwsze wyszło

3.Systemy transportu kontenerów statkiem:
a. pionowy (Lo-Lo) - w oparciu o transport drogowy i szynowy - konieczność przeładunku kontenera w porcie, terminalu itp. za pomocą urządzeń dźwigowych.
b. poziomo (Ro-Ro) - środki transportu drogowego i kolejowego wspolnie z kontenerem pokonują drogę morską na specjalnej konstrukcji statku.

4. KLASY TECHNICZNE DRÓG: A-autostrady, S-Ekspresowe, Gp-główne ruchu przyspieszonego, G-główne, Z-zbiorcze,
L-Lokalne, D-dojazdowe.

5. O magazynowanie mu chodziło o to (bynajmiej tak Hawryl gadal):
a.przyjecie materiału
b.składowanie
c. komplementacja
d. wydanie materiału


Ostatnio zmieniony przez kr0p3k dnia Pon 22:42, 23 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konieczko
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:09, 23 Sty 2012    Temat postu:

"Lubię to!" <click>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
htomekc
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:32, 23 Sty 2012    Temat postu:

a. pionowy (Lo-Lo)

b. pionowo (Ro-Ro)

czy gdzies tu nie ma błędu? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kr0p3k
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:43, 23 Sty 2012    Temat postu:

moj mistejk Very Happy juz poprawiony Smile widze ze ktos to czyta a nie ctrl+c Very Happy


1.Zrównoważony rozwój tr.
W transporcie zrównoważonym chodzi o minimalizację użycia środków transportu szkodliwych dla środowiska. Najprościej jest ograniczać liczbę wydzielanych szkodliwych związków występujących w spalinach.

2. Sokrates
-rozszerzenie współpracy europejskiej dziedzinie edukacji,
-obejmuje współpracę dzieci, młodzieży i dorosłych,
-celem jest poprawa jakości edukacji poprzez rozwój nauczania także współpracę studentów i kadry edukacyjnej.

3. Fundusze przedakcesyjne
PHARE II – rozwój instytucjonalny, wsparcie integracyjne
ISPA – rozwój infrastruktury ochrony środowiska oraz transportu
SAPARO – rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich

4.Funfusze Strukturalne/Programy operacyjne
Fundusze strukturalne są instrumentami Polityki Strukturalnej Unii Europejskiej. Ich zadaniem jest wspieranie restrukturyzacji i modernizacji gospodarek krajów UE. W ten sposób wpływa się na zwiększenie spójności ekonomicznej i społecznej Unii.
Programy Operacyjne to programy stworzone w celu obsługiwania poszczególnych funduszy. Ich treść podzielona jest na części, tzw. Priorytety względnie tzw. Osie Priorytetowe, określające cele dotacji w poszczególnych zakresach, a dalej na Działania i Poddziałania, w których opisane są typy projektów podlegających dotowaniu.


5.Foresight technologiczny
To proces zaangażowania w systematyczne spojrzenie na długoterminową przyszłość: techniki, nauki oraz gospodarki mający na celu identyfikację obszarów badań strategicznych, które mają potencjał przyniesienia najwyższych korzyści.


co do 4 to nie wiem czy bylo pytanie o fundusze czy o programy


Ostatnio zmieniony przez kr0p3k dnia Pon 22:52, 23 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gano
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:59, 23 Sty 2012    Temat postu:

No i bardzo ładnie... : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrOliK
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:00, 23 Sty 2012    Temat postu:

kr0p3k napisał:
Moze troszke krócej to pisze Smile

1. INFRASTRUKTURA:
a. sieciowa (drogi kominikacji);
b. punktowa (dworce);
c. srodki transportu:
I.Transport daleki - tabor:kolejowy, kołowo-drogowy, morski, lotniczy.
II. Transport bliski: - transport o ruchu przerywanym, tr.o ruchu przerywano-ciągłym, tr. o ruchu ciągłym.
III. Tabor: wyspecjalowozany, specjalistyczny, uniwersalny.

2. Fifo- pierwsze przyszło-pierwsze wyszło
Lifo- ostatnie przyszło-pierwsze wyszło
Fefo-najkrótszy termin ważnośći-pierwsze wyszło

3.Systemy transportu kontenerów statkiem:
a. pionowy (Lo-Lo) - w oparciu o transport drogowy i szynowy - konieczność przeładunku kontenera w porcie, terminalu itp. za pomocą urządzeń dźwigowych.
b. poziomo (Ro-Ro) - środki transportu drogowego i kolejowego wspolnie z kontenerem pokonują drogę morską na specjalnej konstrukcji statku.

4. KLASY TECHNICZNE DRÓG: A-autostrady, S-Ekspresowe, Gp-główne ruchu przyspieszonego, G-główne, Z-zbiorcze,
L-Lokalne, D-dojazdowe.

5. O magazynowanie mu chodziło o to (bynajmiej tak Hawryl gadal):
a.przyjecie materiału
b.składowanie
c. komplementacja
d. wydanie materiału


5 jest zle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konieczko
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:00, 23 Sty 2012    Temat postu:

kr0p3k napisał:
1.Zrównoważony rozwój tr.
W transporcie zrównoważonym chodzi o minimalizację użycia środków transportu szkodliwych dla środowiska. Najprościej jest ograniczać liczbę wydzielanych szkodliwych związków występujących w spalinach.


Tu wydaje mi się, że jest błąd. Tu chodziło o zrównoważony rozwój infrastruktury transportowej. A odpowiedź raczej tego nie dotyczy. Szukałem w necie coś ale niewiele na ten temat jest. Może komuś z Was się uda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
htomekc
Logistyka Transportu
Logistyka Transportu



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:08, 23 Sty 2012    Temat postu:

kr0p3k napisał:
moj mistejk Very Happy juz poprawiony Smile widze ze ktos to czyta a nie ctrl+c Very Happy




4.Funfusze Strukturalne/Programy operacyjne
Fundusze strukturalne są instrumentami Polityki Strukturalnej Unii Europejskiej. Ich zadaniem jest wspieranie restrukturyzacji i modernizacji gospodarek krajów UE. W ten sposób wpływa się na zwiększenie spójności ekonomicznej i społecznej Unii.
Programy Operacyjne to programy stworzone w celu obsługiwania poszczególnych funduszy. Ich treść podzielona jest na części, tzw. Priorytety względnie tzw. Osie Priorytetowe, określające cele dotacji w poszczególnych zakresach, a dalej na Działania i Poddziałania, w których opisane są typy projektów podlegających dotowaniu.





co do 4 to nie wiem czy bylo pytanie o fundusze czy o programy



mi sie wydaje że operacyjne:D bo pamietam ze coś piasłem o kapitale ludzkim i innowacyjnej gospodarce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.politechnikakatowice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura logistyczna w transporcie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin